dilluns, 30 de març del 2009

Vídeo educatiu

Com fer una rosa de Sant Jordi


Aquest vídeo l'hem creat entre l'Ingrid, la Sandra, la Natalia i jo.


Per fer el vídeo em tingut, abans, fer un guió amb tres columnes. Una on em especificat la imatge, una altre amb el so (la música i la veu) i per últim la de la durada especificant la durada de cada seqüència.

Un cop fet el guió, ens hem posat a gravar. dues hem gravat la imatge i les altres dues la veu. Quan ja em tingut les dues coses gravades hem fet el muntage.


I aqui podeu veure el resultat.

dimecres, 18 de març del 2009

Aquesta setmana em descobert les, infinites, possibilitats del google, amb el Gmail, el Notebook i el Google Docs.

El Notebook o bloc de notes de Google et permet guardar adreces web i accedir-hi des de qualsevol lloc que et puguis conectar a internet. A part, pots posar un comentari o copiar un fagment del lloc web per qeu et sigui més fàcil recordar el qeu t'interesa. També et permet compartir aquelles notes amb altre gent i que ells també ho puguin ampliar.

Amb el Google Docs pots crea documents, com si fos un word, i compartir-los i publicar-los. Tens dues maneres de compartir el document com a lector o com a col·laborador. Com a lector no el podrà modificar ningú i en canvi com a col·laborador sí. El Docs és una bona eina per fer treballs en grup.

També em après a fer index amb el Word.

diumenge, 8 de març del 2009

programa audacity

Aquesta setmana em après a retocar el so i la mùsica fent servir el programa Audacity.

Primer vam gravar una frase, tres persones diferents (cada una un troç), amb les nostres veus. Un cop gravades les veus les vam unir.

Un cop unides les veus i tenint la frase completa, vam posar-hi una cançó de fons. Per incorporar la cançó i que es pogués escoltar bé la frase, vam tenir de baixar el volum de la cançó en un fragment i fer coincidir la veu en aquest. Un cop acabada la frase s'ha de tornar a pujar la música de la cançó.

diumenge, 1 de març del 2009

Els blogs en el món educatiu

Els blogs són sistemes de gestió de continguts amb una dimensió social i comunicativa molt important.

Actualment hi ha diversos estils i situacions en el que es fan servir els blogs en el món educatiu des dels blogs desenvolupats per professors i adreçats als seus estudiants fins als blogs del centres educatius que permeten obtenir informacions, passant pels blogs d'estudiants a manera de dietari personal, els blogs de les AMPA, etc.

Un professor pot utilitzar un blog per comunicar-se amb altres professors per poder compartir recursos i experiències, cercar i recollir experiències d’altres centres i professors.També és pot fer un dietari de les classes o del centre, etc. D’altra banda, li pot servir per ampliar els temes explicats a classe, donar novetats relacionades amb el temari, publicar links per donar a conèixer conferències, articles, fets d’actualitats, etc als seus alumnes.

Per acabar us adjuto un enllaç del youtube d'un video que he trobat força interesant que parla de les noves tecnologies aplicades a l'escola en el qual parla Jordi Jubany mestre i investigador en noves tecnologies aplicades al món de l'ensenyament.

http://www.youtube.com/watch?v=gfaBQIrKz94